Tuesday, April 8, 2008

apa-apa aje

segala cerita lawak/teka-teki ada disini

18 comments:

Ahmad bin Talib said...

1) Dalam Banyak2 air, air apa yg paling berani? Ha.Ha. Ape
bende tu? Kalau nak tahu,
jawapannya ialah air kopi..eh.eh
takdelah jawapan yg sebenarnye ialah air terjun..sebab dia
berani
terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!

2) Banyak-banyak binatang...binatang apa keluar haid...nak tau
cari
sendiri...
takdok eh..jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu...keluar
HEAD...tak
paham jugak ker .ala kepala le..!!

3) Dlm 1 pertunjukkan.. seorg ahli silap mata tlh memijak kaca
dgn
tpk kakinya.. ttp dia x mengalami kelukaan..lalu dia memijak
paku
yg brtaburan..dan x luka juga..
apabila selesai persembahan dia jln terhencut2 kerana terpijak
tahi
ayam...hehehe..... ok x ... lawak x...

4) Dlm bnyk2 binatang..... binatang ape yg bertelur dan
beranak.....?
kira 2 alam la niiii.....ha jawap2....nak tau jawapanye...?
siput babi laaaaa.....ye la siput bertelur...babi beranak....
kenape x percaye ye.....

5) Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak
sungai, sungai apa yang paling berat?
Jawapaaaaaaannya ialah Sungai Besi...Ha...ha...ha...lawak
tak...
alahhhh,lawaklah ye..

6) Kereta dengan motor, mana lebih tua? ha..jawablah.saya bagi 2
saat.

...........................................................................................................1
saat

...........................................................................................................2
saat
oklah jawapannya adalah motor,sebab motor pakai
tongkat...MUAHAHAHA..... WASSALAM

7) Dlm banyak- banyak pokok, pokok apa yg baik hati?
aku tak sanggup dah tengok >sure hampa teriak. kuaq ayaq mata
ooo......
jawapan dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.

8) Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada
angin...keh keh keh..jawab jgn tak jawab.. nak tau apa.huruf TA
dan
YA laa...kan jadi TAYAR tu..HEHEHE

9) Nih aku nak teka ni...kasut apa yang paling
keras??haa..pikiaq2..apa? kasut batu..salah maa.. kasut BATA
laaaa...muhahaha..lawak ka????

10) Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir
terlanggar seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas
pemandu itu behenti? jawapannya ialah meter bas tulah

11) Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf
yang
boleh kahwin ..ahhh sape dapat jawab???? senang jer...tahu tak
jawapannya? aahh jawapannya ialah...huruf i ngan u
lerrr..hehehehehe.nih antara pasangan bercinta lerrr .hehehehe

12) kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india ,
jadi apa? orang india tu jatuh lah.... keh keh keh!!!

13) Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian..lepas
tu
di bagi pulak pada 3 org..baper seorang dapat ?...kes kes kes
kes
korang mesti lemah IQ kan..
jawapannya sorang dapat sebiji limau ler..sbb sama gak ko potong
atau tak hehehhe mesti dapat sorang sebiji

14) Ok aku nak tanya hampa. benda apa kalau naik tak turun dah?
kui..kui..kui jwpn dia umuq la.ish...ish...ishhampa ni

15) Murid1:Cikgu,Sungai seget di mana?.Cikgu:.....(Diam jer).
Murid2: Ha kau alik rumah nanti kau pergi tanya mak kau.Ajak
pergi
bercuti sekali kat sana. Bila dirumah. Murid1: Emak!Sungai
seget
kat mana?Jom kita gi ercuti!. Emak: Palahotakko!Sape yang nak
cuti kat tepi parit tu! (Sungai seget tu kat JB. Sape yang dok
JB
tau la kat mana sungai seget tu)

16) Seorang pemandu teksi terkejut besar apabila dicuit oleh
penumpangnya dari belakang lantas memberi amaran supaya tidak
melakukan dmikian lagi. Katanya ini adalah hari pertama beliau
memandu teksi setelah 30 tahun jadi driver kereta jenazah...
faham
faham aje lah.

17) Cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina? jawapannye
betina
ler.. pasal dia pakai pad.hehe

18) Ada sekor gajah dan sekor kancil, berjalan2 dalam hutan.
Suatu ketika, mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil
menaiki
titi tersebut, titi tersebut runtuh. Kancil telah patah kaki.
Gajah pula patah......... Gajah patah apa rasanya ya???? Gajah
PATAH BALIK kot!

19) Dalam banyak banyak lembu,lembu apa yang semua petani
cari,(any
answer?)............................................... lembu
yang
hilang lah ngok. kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah
pasal lembu.

20) Hidupan apa didalam laut paling tua. jawapannya udang sebab
dia
sudah bongkok dan berjanggut..ha--ha--ha--ha--

21) Cube teke ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila
kita baring dia berdiri.......? Jawab2 jangan tak jawab. Ape?
tak
tahu jawapannye la senang je jawapannye tapak kaki la......

22) Banyak2 ikan, ikan apa yang pemalu... jawapan nyer: ikan
sardin. sebab nyer dier duduk dlm tin..


23) ANDAIKATA ANDA TERJUMPA MAYAT MANUSIA DAN BANGKAI HAIWAN
YANG
MANA SATU ANDA PERLU TUTUP DAHULU?JAWAB..JAWAB JGN TAK
JAWAB..DUA-DUA..SALAHLA.. TAK TAHU..TENTULAH HIDUNG..

24) APAKAH BENDA YANG KITA POTONG IA TETAP AKAN PANJANG? HA
JAWAPANYA MESTILAH KACANG PANJANG KAN. TAKKANLAH DAH POTONG KITA
KENA PANGGIL KACANG PENDEK TAK SESUAI TAU.

April 5, 2008 6:28 AM

Ahmad bin Talib said...

Subject: FW: Pe'el si Cucu
Date:
31/03/06 08:29

"Mengapa tak seperti
kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang
tak cemerlang dalam
peperiksaan.

Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus
tinggi-tinggi. Cu ini
asyik internet, tv atau main bola. Bila nak
belajar??? Besar nak jadi
apa???" (Atok marah tahap
tertinggi)

Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain.
Cu tak pernah
pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya
atok yang lain."

Atuk: "Tak sama apanyerr???"

Cucu:
"Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"

Atuk:
"?...?...?...?...?...?"

April 5, 2008 6:35 AM

Ahmad bin Talib said...

Kalau malas ketawa..senyum pon jadik lah....
(hiburan dikala STRESS)

citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..

Citer 2
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma
untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Citer 3
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak
mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak
pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........

Citer 4
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut
tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

Citer 6
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan
pulang terserempak dengan kawannya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan
kawannya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan
gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu, Kawan Tok Batin : Kenapa kamu
hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

Citer 7
Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
" Assalamualaikum "
" Walaikumsalam "
" Ni rumah encik Sameon ye?
" Ya saya"
" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"

Citer 8
Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan
polis : fasal apa tu
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala

kisah 1
Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia
bertanya: " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca
macam orang lain?" "Dah tentu, " jawab doktor. "Oh, gembiranya. Dah lama
saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki itu dengan
riang.

kisah 2
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan
terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.) Amin : Eh, kenapa pula awak
menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...

kisah 3
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat ..
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong
berwarna merah.
"Atok buat apa tu?".
"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong
merah tu?"

kisah 4
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat
punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu,
dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

Ahmad bin Talib said...

PERSONALITI ANDA DARI KIRAAN TARIKH LAHIR

Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-
nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal
Contoh:
12 April 1974

12 + 4 + 1974 = 1990

1 + 9 + 9 + 0 = 19

1 + 9 = 10

1 +0 = 1

(Jadi nombor lahirnya ialah 1)

Keterangan nombor lahir

*1. Ketulenan*

- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik
teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan
kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik
atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 1: Abe, Tom Hanks,
Robert Redford, Hulk Hogan, Coral Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan,
Requel Welach

*2. Pendamai*

- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang
lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat a nalitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian.
-Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk
berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika
hubungan yang terjalin itu tidak serasi.

- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk
meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara
terbuka tanpa berselindung.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 2: President Bill
Clinton, Madonna, Whoppi Goldberg, Thomas Edison,Wolfgang Amadeus
Mozart.

*3. Ceria*

- Mereka sangat kreatif, sosiol, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.

- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk
mencapainya.
- Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 3: Alan Alda, Ann
Landers, Bill Cosby, Melanie Griffith, Salvador Dali, Jody Foster

*4. Konsevatif*

- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang
sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sangguh melakukan sesuatu kerja secara
sendirian.
- Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan
alam sekitar.
- Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap
diri sendiri.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 4: Neil Diamond,
Margaret Thatcher, Arnorld Schwarzenegger, Tina Turner, Paul Hogan

*5. Perintis*

- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil
risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm) .
- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat.
- Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk
mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi
- Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.
- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat
semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 5: Abraham Lincoln,
Chorlotte Bronte, Jessica Walter, Vincent Van Goh, Bette Midler,
Helen Kellar dan Mark Hamil.

*6. Romantik*

- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa
gembira.
- Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka.
- Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan
secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak
boleh diubahnya.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 6: Albert Einstein,
Jane Saymour, John Denver, Merly Streep, Christopher Columbus, Goldie
Hawn

*7. Intelektual*

-Golongan ini adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,
dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan m ereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka
tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan
kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi
penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar
untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 7: William Shakespeare,
Lucille Ball, Micheal Jackson, Joan Baez, Princess Diana

*8. Penyelesaian*

- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat
tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam
suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara
objektif.
- Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa
mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan
sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 8: Edgar Cayce, Barbra
Streisand, George Harrison,Jane Fonda, Pablo Picasso, Aretha
Franklin, Nostrodamus.

*9. Pelakon *
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk
berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap
asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang
sekeliling mereka untuk memahami mereka
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan
diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat
terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood).
- Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 9: Albert Schweitzer,
Shirley MacLaine, Harrison Ford, Gloria Steinem, Jimmy Carter, Elvis
Presley

Ahmad bin Talib said...

biawak pasir makan rumput

Ahmad bin Talib said...

Soalan: Siapa yg mula2 buat burger? Org Melayu ke Org Putih?

Jawapan: Org Melayu le, kite yg mula2 buat Burger Dale (Begedil)




Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg sekejap kat sini sekejap kat sana ?

Jawapan: Burger Rack (Bergerak)




Soalan: Banyak2 burger, burger apa kalau kau pegang nanti melekat2?

Jawapan: Burger Tar (Bergetah)



Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh didengar?

Jawapan: Burger Ma (Bergema)




Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh mencederakan?

Jawapan: Burger Load (Bergelut)




Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg boleh buat kau macam nak jatuh?

Jawapan: Burger Gar (Bergegar)




Soalan: Banyak2 burger, burger apa yg buat kite ketawe?

Jawapan: Burger Luck (Bergelak)

Ahmad bin Talib said...

Jokes - Some are Excellent

TEACHER : Why are you late?
BALGOBIN : Because of the sign.
TEACHER : What sign?
BALGOBIN : The one that says, "School Ahead, Go Slow."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, why are you doing your math sums on the floor?
BALGOBIN : You told me to do it without using tables!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, how do you spell "crocodile"?
BALGOBIN : "K-R-O-K-O-D-A-I-L"
TEACHER : No, that's wrong
BALGOBIN : Maybe it's wrong, but you asked me how I spell it!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
TEACHER : What is the chemical formula for water?
BALGOBIN : "HIJKLMNO"!!
TEACHER : What are you talking about?
BALGOBIN : Yesterday you said it's H to O!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, go to the map and find North America .
BALGOBIN : Here it is!
TEACHER : Correct. Now, class, who discovered America ?
CLASS : Balgobin!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, name one important thing we have today that we
didn't have ten years ago.
BALGOBIN : Me!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, why do you always get so dirty?
BALGOBIN : Well, I'm a lot closer to the ground than you are.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

BALGOBIN : Dad, can you write in the dark?
FATHER : I think so. What do you want me to write?
BALGOBIN : Your name on this report card.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : How can you prevent diseases caused by biting insects?
BALGOBIN : Don't bite any.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, give me a sentence starting with "I".
BALGOBIN : I is...
TEACHER : No, Balgobin. Always say, "I am."
BALGOBIN : All right... "I am the ninth letter of the alphabet."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : "Can anybody give an example of COINCIDENCE?"
BALGOBIN : "Sir, my Mother and Father got married on the same day,
same time."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : "George Washington not only chopped down his father's
Cherry tree, but also admitted doing it. Now do you know why
his father
didn't punish him?"
BALGOBIN : "Because George still had the axe in his hand?"

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

BALGOBIN : Daddy, have you ever been to Egypt ?
FATHER : No. Why do you ask that?
BALGOBIN : Well, where did you get THIS mummy then?

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : What a pair of strange socks you are wearing,
one is green and one is blue with red spots!
BALGOBIN : Yes it's really strange. I've got another pair just like
that at home.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Now, children, if I saw a man beating a donkey and stopped
him, what virtue would I be showing?
BALGOBIN : Brotherly love?

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Now, Balgobin, tell me frankly do you say prayers before
eating?
BALGOBIN : No sir, I don't have to, my mom is a good cook.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : Balgobin, your composition on "My Dog" is exactly the same as
your brother's. Did you copy his?
BALGOBIN : No, teacher, it's the same dog!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

TEACHER : What do you call a person who keeps on talking when people
are no longer interested?
BALGOBIN : A teacher

norsakinah said...

doktor : mkn ubat nie 3 sudu besar setiap hari.
pesakit : eh, tak boleh la.....doktor.....
doktor : kenape pulak tak boleh???
pesakit : sebab umah saya ada satu sudu besr jerrrkkkkkk............

norsakinah said...

bile mkn pisang,,, kite buang kulit dieee......
tp,,, bile kite makan kulit pisang,,, kite buang apeee???????


jwp : BUANG TEBIAT ke...mkn kulit pisang....????

norsakinah said...

pada suatu hari,,ketika ahli-ahli politik hendak menuju ke tempat penamaan, menaiki bas,, secara tiba-tiba...........
bas yang dinaiki terlanggar sebatang pokok besar gedabak lalu bas tersebut melambung tinggi dan jatuh ke bawah. didapati kesemua ahli politik tersebut mati di tempat kejadian.. kejadian tersebut dilihat oleh seorang petani dan,,,tanpa berlengah lagi,,, petani tersebut terus menanam kesemua mayat-mayat itu... pada keesokan harinya,,, polis telah datang untuk mengambil keterangan.......
polis : betul ke semuanya mati???
petani : ya,,....
tiba-tiba..........
datang suara dari dalam kubur....
oiiiii...... aku belum mati lagilah.......
petani : ahhh.... cakap ahli politik bukannya boleh percaya.........

MIRA EDORA said...

1)ada seorang pemburu sdg memerhati 5 ekor burung.slps itu dia ambl senapangnya dan menembak ke arah seekor burung.berapa ekor burung yang tinggal????


jawapannya ialah tiada seekor burung yang tinggal krna.....smua burung tu terbang sebab xnk jd saksi pembunuhan!hahahahaha......




2)BANYAK2 BINATANG....BINATANG APA YANG PALING KEDEKUT??????
JAWAPANNYA IALAH KUDA SBB BNYI TAPAK KAKI DIA 'KEDEKUT'....





3)ORANG APA YANG SUKA CKP BELAKANG KITA??????
JAMAPANNYA IALAH TUKANG GUNTING RAMBUT.....







4)BINATANG APA YANG BILA MLM DIA HIDUP,'SIANG' DIA MATI?????
JAWAPANNYA IALAH IKAN SBB BILA KITA 'SIANG' DIA MATILA

eskandar shah said...

ade 5000 org melaka diketuai oleh org negeri sembilan berperang dgn100 org portugis.kenape org portugis menang????

(tiada kaitan dgn senjata)

ape jawapan ye.sila jawab tau.

Ahmad bin Talib said...

بسم1للة1لرحمن1لرحيم
هتاكربوﷲاةمحرومكيلعمﻼسلا
Assalamualaikum


Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak
perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti
sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma
ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga
mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang..
sampaikan abang dah terlena
dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam.....
abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa
kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak
dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta,
ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. ..ayang nak
dapat pi salon setahun
sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang
tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada,
ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang
mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan,
ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

Paling menyedihkan. . ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang
curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak
naik kereta abang takut calar..
ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak
lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang....

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,
ayang

ni abang lak bagi....


Dear Ayang,
Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta
bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak,
ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang
tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang
dah kunci pintu...bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza
yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit
nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak,
ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita
tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang...

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang
tersalah buang ingatkan
sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi
hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk
ayang...
Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin
cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi
ayang abang wat jugak..
sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat
rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm
citer phsm... bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun
abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang
tu....pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah
laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau
naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang
izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak
ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek..
nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti
bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak
bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek
yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe..
abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang
masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang
ketawa...hahahhahah ahahha

eddy said...

MALU SESANGAT
Seorang wanita muda telah ter'bersalin di dalam sebuah lif.Dier pun macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu.Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis,bomba dan psychologist untuk pujuk dier keluar.Psychologist tu pun cakap ler,"cik...keluar lah..aper nak dimalukan..pekara biasa je nih."Wanita muda yang terbersalin itu pun menjawab ,"Tak mau,tak mau,saya malu."Psychologi itu menambah,"Alah cik..tahun lepas saya ader satu kes lagi teruk...pompuan tu beranak dalam longkang!!"
Mendengarkan kata-kata psychologist tu jer,wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata,"Yang tu pun saya gak,uhwaa!!!"

eddy said...

PENADUL
Bidin melihat rakannya,Muti..sedang membuat kopi..kemudian memasukkan sebutir ubat panadul ke dalamnya.Dengan kehairan Bidin bertanya kepada Muti....

Bidin:"Kenapa masukkan panadul dalam kopi tu?".
Muti:"Kopi ni panas..bagi panadol..kurang sikit panas dia...".

dausteady said...

Satu pertandingan memanah telah diadakan oleh negara-negara asia.antara negara yang menyertai ialah malaysia,indonesia,china dan myanmar.Tiba di final,hanya dua negara saje yang layak iaitu negara malaysia dan china.maka berentaplah china dan malaysia bagi merebut kejuaraan tersebut,namun keputusannya masih lagi berkesudahan dengan seri.bagi mencari pemenang,pengadil terpaksa menilai dari segala aspek antara kedua dua negara...dan malaysia diishtiharkan pemenang....tp,kenape???pihak china pun x puas hati.ini boleh bawak gaduh,kata pihak china.pengadil pun memberi penjelasan.....lu tengok org malaysia,dia tengok lain,tapi boleh kena.....rupa-rupanya peserta malaysia kita JULING.

marielyssa said...

macam mana mau tau mouse(computer) ni jantan mana satu betina??

yang hujung tempat connect tu kalau bulat tu betina la,,

kalau jantan tu macam square tapi
__
/__\ <-- rupa bentuk dia

tapi kalau dua alam tu macam mana???
sebab kita tidak tau jantan ka betina.. jawapan dia USB la..

commom sense =)

norsakinah said...

a) kalau kain dibuang ke dalam laut merah,,, apa jadi pada kain tu.........

jwpn : pikiaq rrrrr sendiri.........

BASAHLAH.........ngek rrrrrrrr.......


b) kalau Pak Lah gi bulan,,, ape jd kat m'sia.....?????????

jwpn : m'sia xde PM rrrrrr......


c) dlm byk2 mnusia kat dunia nie... siapa yang paling genius....????

teka rrrrrrrrrr..... asyik ak jerkk bg jwpn....teke....teke....

yg korang susah2 teka 2 watpe.... aku pun x tau jwpn dieeee.....


d) dlm byk2 lembu,,,, lembu ape yg sekejp ketawa,,, sekejap nangis..????

jwpn : LEMBU GILEERRRR....


e) dalam byk2 bju,,,, baju ape yg leh demam.....

jwpn : baju panas....


f) die ada kat ayah,,, xdee kat ibu,,, 2 dlm bapa,,, 1 dlm emak....
depan Arab,,,, belakang China... apekah menatang 2.....

jwp....jgn x jwp.... berkerut-kerut mukeee......ha...ha...ha....

jwpn : HURUF A.....